Teams als doorkijkluik binnen gans het Microsoft 365 ecosysteem

Benieuwd naar hoe je Teams als centraal platform kan inzetten? Hoe je Microsoft 365 op een goede manier kan inzetten op de werkvloer en wat de laatste nieuwigheden zijn binnen het Microsoft 365 ecosysteem? Herbekijk ons webinar waarin Koen Van Loon, onze Microsoft 365 expert, je meeneemt in het hele Teams-verhaal én inzoomt op de drie belangrijkste bouwstenen binnen Microsoft 365: OneDrive, SharePoint én Teams. An Froyman, Business Project Manager bij Democo Group, neemt je mee in het “bellen-met-Teams” verhaal van Democo Group en licht de voordelen van Teams Phone voor haar organisatie toe.

Geen tijd om het webinar volldige te herbekijken?

Speciaal voor jou hebben we het hieronder samengevat. Zit je nog met vragen rond bellen met Teams, Microsoft 365 in het algemeen, SharePoint, gebruikersadoptie op de werkvloer of wil je jouw vergaderruimtes onder handen nemen?

Aarzel niet, just shoot! Onze experts helpen je graag.

Herbekijk het webinar

Ervaar zoals Democo Group de voordelen van Teams Phone én krijg diepgaande inzichten in de laatste nieuwigheden & mogelijkheden binnen Microsoft 365. 

Bellen met Teams

Laten we starten met Microsoft Teams als centraal platform op de werkvloer en inzoomen op wat bellen met Teams te bieden heeft.

  • Cloud telefonie via Teams heeft alles wat je mag verwachten van een volwaardige telefooncentrale. Teams Phone is een extensie bovenop de standaard Teams applicatie die de meerderheid al dagelijks gebruikt om te vergaderen, chatten en samen te werken aan documenten. Het zorgt ervoor dat je jouw volledige telefonie-omgeving hierin kan uitrusten en alle vaste nummers, die je reeds in beheer hebt via je huidige telecom provider, kan toewijzen. En het biedt tal van nuttige features, denk aan: keuze menu’s, hunting groepen of call queues, gepersonaliseerde boodschappen op basis van je openingsuren, feestdagen of vakantieperiodes,…
  • Alles is volledig geïntegreerd in je Teams admin center binnen Microsoft 365, waardoor je alle gebruikers direct kan configureren. Je hebt geen externe applicatie nodig om je telefonie te beheren.
  • Integratie hardware is perfect mogelijk! Denk hierbij aan Teams Certified toestellen, klassieke SIP-toestellen, intercoms, slagbomen en poorten. Ideaal, zo kan je een fysiek toestel op je bureau hebben staan én iemand te woord staan via Teams. Je kan zelfs via Teams iemand binnenlaten als er aangebeld wordt aan de intercom, slagboom, deur of poort. Ook je DECT-omgeving kan geïntegreerd worden in Teams telefonie.
  • Ook kan je Teams telefonie uitbreiden met bijkomende contact center features doormiddel van Luware, mocht je niet voldoende hebben aan de uitgebreide features die vervat zitten in Teams zelf.
  • Doordat Teams uitgegroeid is tot een matuur platform, is het dé toegangspoort voor alle gebruikers binnen een organisatie om te communiceren en samenwerken met anderen. Dit alles via één platform, één centrale hub!
Meer weten?

Vraag nu je offerte aan!

Microsoft 365 & adoptie

Het alomvattende platform van Microsoft 365 wordt dagdagelijks door iedereen gebruikt. Denk aan de voor de hand liggende tools zoals OneDrive, Excel, Word, PowerPoint, SharePoint… maar Microsoft 365 heeft zoveel meer te bieden. Je kan hiermee je hele manier van samenwerken en communiceren mee faciliteiten. Waar loopt het dan mis?

  • Vaak wordt Microsoft 365 uitgerold binnen de organisatie omdat men er veel potentieel in ziet, maar er worden geen vervolgacties ondernomen. Waarom? Omdat ze niet weten wat de best practices zijn, omdat er onvoldoende in-house kennis is,… Gevolg: er ontstaat wildgroei, omdat er geen duidelijk afspraken gemaakt zijn én een groot deel van M365 blijft onbenut. Vaak zien we zelfs dat bedrijven voor extra applicaties betalen terwijl deze mogelijkheden vervat zitten in Microsoft 365… Ze hebben het binnen handbereik!
  • De adoptie op de werkvloer is verschillend. De ene is direct weg met de laatste nieuwigheden en werkt volop met SharePoint, terwijl de andere nog via de file server werkt en documenten mailt.
  • De bovenstaande punten zorgen ervoor dat zo moeilijk is voor bedrijven om een balans te vinden.


Wil je dit onderhanden nemen? Dan kan je op ons rekenen, om de kennis & productiviteit binnen jouw organisatie te verbeteren.

Meer weten?

Vraag nu je offerte aan!

Drie belangrijkste bouwstenen binnen Microsoft 365

Informatie delen én communiceren binnen de organisatie start vanuit OneDrive, SharePoint en Microsoft Teams. Als deze drie belangrijke bouwstenen vanaf het begin verkeerd worden ingezet, dan ontstaat er wildgroei. Wat vervolgens een effect heeft op security en het gebruik dit platform. Wat gebruik je wanneer?

  • OneDrive: is puur voor jou persoonlijk. Hier kan je al jouw persoonlijke, professionele files bewaren. Zo heb je ze altijd binnen handbereik én ben je ze niet kwijt als je laptop gestolen wordt, of al het toestel de geest geeft. Het is niet de bedoeling dat iemand binnen zijn eigen OneDrive een mappenstructuur gaat aanmaken, om die vervolgens met zijn/haar team te delen. Iedereen is dan afhankelijk van die ene persoon. Stel die persoon is langdurig ziek of verlaat de organisatie, dan kan dit niet beheerd worden door de organisatie.
  • SharePoint: hier kan én mag je wel structuren gaan bouwen. Dit is een houvast voor de organisatie, zodat iedereen weet waar ze alle informatie en documenten centraal kunnen terugvinden. Denk hierbij aan bedrijfspolicies, bedrijfsdocumenten, afdelingsdocumenten (sales, marketing, support), alsook aan informelere zaken zoals “wanneer is de volgende afterwork, binnen hoeveel dagen is onze teambuilding”‘. SharePoint heeft zoveel te bieden, ontdek hier alle mogelijkheden!
  • Teams: binnen Microsoft Teams creëer je een Team, een hub als het ware waarin je met jouw eigen team kan communiceren, informatie kan uitwisselen, documenten kan delen, een OneNote aan kan koppelen, taken kan uitwisselen,… Maar eens je iets ontwikkeld hebt dat van belang is voor de hele organisatie zoals een nieuwe brochure, dan moet je die centraal delen via SharePoint.

Laatste nieuwigheden

“Welcome to the highway of Microsoft” men zegt dit niet voor niets. Aan hoge snelheid worden er steeds nieuwigheden geïntroduceerd binnen Microsoft 365. Dit zijn de leukste drie volgens ons:

  • Loop in Teams: Microsoft Loop is niet nieuw, maar wel superhandig! Het is OneNote op steroïden. Je kan er verschillende werkruimtes in aanmaken en hieraan verschillende componenten toevoegen zoals taken, checklists, kanban-borden, stemlijsten, voortgangstrackers… Je kan het ook delen met anderen via jouw gewenste kanaal (Outlook, OneNote, Teams,…) én door de realtime sync zijn alle wijzigingen (afgevinkte taken, comments,…) direct zichtbaar voor iedereen waarmee de loop gedeeld is. Iedereen heeft zo altijd de laatste versie binnen handbereik, ongeacht het kanaal waar ze kijken.
  • Copilot in Teams: het is een bron van informatie tijdens je meetings! Zo kan je nadien bijvoorbeeld filteren op een spreker en dan krijg je alles te zien wat die ene persoon gezegd heeft. Je kan ook filteren op topic, of aan Copilot vragen om alle actiepunten voor jou persoonlijk op te sommen.
  • Copilot in Teams Calls: Copilot goes beyond meetings, wat betekent dat je ook een beroep kan doen op Copilot om info te vergaren omtrent een Teams call(s). Zo kan je aan MS Copilot een samenvatting vragen van het gesprek, vragen wat persoon X heeft gezegd of alle 2 do’s laten opsommen. Copilot geeft je zelfs een overzichtelijk overzicht van alle gespreken, inclusief oproepen naar externe nummers. Ook klassieke gesprekken van een vast nummer kan Copilot raadplegen. Handig toch? Zo heb je snel alle belangrijke punten van gesprekken binnen handbereik.

Ervaar net zoals Democo Group het gemak van Teams Phone

An Foryman van Democo Group nam ons mee in het “bellen-met-Teams” verhaal van Democo Group. Benieuwd naar heel het verhaal? Lees hier de uitgebreide case van Democo Group.
  • Wie is Democo Group? Democo Group is een bouwgroep bestaande uit zeven verschillende bedrijven met elk hun eigen expertise, verdeelt over vier business units.
  • Wat waren de uitdagingen?
    • 800 medewerkers voorzien van hardware & software om hun operations uit te voeren.
    • Het beheer was zeer complex doordat Democo Group bestaat uit zeven bedrijven met elk hun eigen noden én eigen manier van werken. Wat maakt dat standaardisatie eens zo belangrijk is om het allemaal te kunnen managen.
    • Binnen de groep waren er heel veel verschillende manieren om te bellen. Zo waren er al bepaalde units overgeschakeld naar VOIP telefonie én belde het hoofdkantoor nog via een klassieke telefooncentrale. Wat het telefoniebeheer complext maakte.
  • Hoe actie ondernomen?
    • Het IT-team van Democo Group heeft vestiging per vestiging onder de loep genomen om actiepunten te stippelen. Om alles te standaardiseren en centraliseren, hebben ze Hello als partner onder de arm genomen.
  • Efficiëntieslag: doordat nu alle gebundeld is via één platform, is het beheer sterk vereenvoudigd. Hierdoor is het voor de support nu heel duidelijk waar zijn moeten gaan troubleshooten én weten ook de medewerkers waaraan en waaraf nu alles gekanaliseerd is via één platform. Kiezen voor standaardisatie is een efficiëntieslag die voelbaar is doorheen heel de groep en het werpt z’n vruchten af!
Logo Democo Group | Hello.be