Studio 100 – Bellen met Teams

Logo Studio 100 | Hello.be

Studio 100 kiest voor Hello als telecom partner

Studio 100 is een internationale speler in de Media en Entertainment business met een focus op familie entertainment en bekend van televisieseries, films, musicals en pretparken.
Studio 100 werd in 1996 opgericht als Belgisch productiehuis. Het bedrijf heeft zijn HQ in Schelle, België, maar heeft ook vestigingen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Polen, Australië en VS.
Enkele Bekende producties zijn onder meer Kabouter Plop, Mega Mindy, Bumba, K3, Maya de Bij en Samson en Gert (waar het allemaal ooit mee begon).
Het bedrijf heeft ook verschillende pretparken, waaronder Plopsaland in België en Nederland, Holiday Park in Duitsland en Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Indoor Coevorden en Mayaland in Polen.

Het bedrijf heeft een sterke reputatie opgebouwd vanwege zijn hoge kwaliteit van producties en het vermogen om kinderen over de hele wereld te vermaken en te inspireren.

Wat was de vroegere situatie?

  • Verouderd, ongebruiksvriendelijk systeem
  • Duur in onderhoud
  • Duur in gebruik (aankoop en telecom kosten)
  • Niet flexibel (o.a. met Work From Home)
  • Geen integratie met bestaande systemen
  • Geografische spreiding met verschillende telco partners
Profielfoto Jonas Hermans, Hoofd ICT Studio 100 | Hello.be

“In het kort was de overstap naar Teams voice samen met Hello voor Studio 100 een geweldige keuze. Het heeft ons geholpen om onze communicatie-infrastructuur te moderniseren, flexibeler te worden en kosten te besparen. Bovendien hebben we nu een eenvoudiger te beheren systeem dat beter integreert met onze bestaande software.”

Jonas Hermans, Hoofd ICT Studio 100

Klant aan het woord

Jonas zegt: “Als hoofd ICT van Studio 100 Benelux ben ik verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van onze communicatie-infrastructuur. Het was een uitdagende taak om ervoor te zorgen dat onze systemen altijd up-to-date waren en naadloos werkten om onze dagelijkse activiteiten te ondersteunen. Onze oude PBX-centrale begon echter steeds meer problemen te veroorzaken en het was duidelijk dat we op zoek moesten naar een nieuwe oplossing.

Tot 2022 maakte Studio 100 nog gebruik van een klassieke on-prem telefooncentrale. Deze was duur in aankoop en onderhoud en bijzonder ongebruiksvriendelijk in beheer. Bovendien hadden we op elke geografische locatie een centrale nodig. Dit resulteerde in hoge kosten qua beheer, onderhoud en energie.

Microsoft Teams

Hoe heeft Hello dit aangepakt?

Jonas vervolgt: “Dat we naar een cloud oplossing wilde migreren was meteen duidelijk.

Na het uitvoeren van een grondige evaluatie van verschillende oplossingen op de markt, hebben we uiteindelijk gekozen voor een Teams voice oplossing samen met Hello. Er waren verschillende redenen waarom deze oplossing voor ons de beste keuze was:”

1.

“Ten eerste wilden we een systeem dat volledig geïntegreerd was met onze bestaande Microsoft 365-omgeving. Teams Phone is ontworpen om naadloos te werken met de andere Microsoft-tools die we gebruiken, zoals Outlook, SharePoint en OneDrive. Dit betekent dat we geen extra software of hardware nodig hadden om het systeem te laten werken. Hello is één van de spelers die rechtstreeks via een Shared SBC kon aansluiten op onze bestaande MS Teams omgeving. Hierdoor hadden we geen nood aan een extra platform. Dit resulteerde in gebruiksgemak voor onze eindgebruikers, maar ook voor onze beheerders.”

2.

“Ten tweede wilden we een flexibeler systeem dat ons in staat zou stellen om te werken waar we maar wilden. Met Teams voice kunnen onze medewerkers vanuit elke locatie ter wereld inloggen en bellen via internet. Dit is vooral belangrijk voor ons, omdat we werken met artiesten en medewerkers die vaak op reis zijn en niet altijd op kantoor zijn. Bovendien stelt het systeem ons in staat om heel snel te schakelen via text-to-speech, call queues en auto attendants, die we centraal beheren. We konden op die manier heel snel de telefoondruk op onze receptie verlagen met 70%.”

3.

“Ten derde wilden we kosten besparen op onze telefoonrekeningen. Door gebruik te maken van Teams voice konden we onze traditionele telefoonlijnen opzeggen en overschakelen naar VoIP. Dit heeft ons geholpen om aanzienlijk te besparen op onze maandelijkse uitgaven voor telecommunicatie. Hello is een lokale speler. Voor ons betekent dit een persoonlijke aanpak en toch scherpe VOIP prijzen. Dankzij onze interne bevraging stelden we ook vast dat we geen nood hadden aan 30+ simultane lijnen. Hello laat ons toe heel eenvoudig up- en down te schalen naar onze behoefte. Hierdoor houden we de kosten onder controle en betalen we nooit te veel.”
Studio 100 kiest voor Hello als partner | Hello.be
“Tot slot wilden we een oplossing die gemakkelijk te beheren en te onderhouden was. Met Teams voice hebben we één systeem waarmee we onze telefoon- en conferentiegesprekken kunnen beheren, evenals onze chatberichten en bestandsoverdrachten. Dit betekent dat we minder tijd hoeven te besteden aan het beheren van verschillende systemen en ons kunnen concentreren op onze kernactiviteiten. Ook hier kunnen we steeds rekenen op de expertise en snelheid van Hello.”

Klaar om écht het verschil te maken?

Maak kennis met onze aanpak… Laat ons vandaag nog van start gaan!