Ook telecom aanbieden? Zo kies je een goede partner!

Je kunt de diensten van jouw IT-bedrijf uitbreiden door ook telecom aan te gaan bieden. Dit kan bijvoorbeeld met Microsoft Teams. Daarmee kun je een compleet (Microsoft) pakket aanbieden en je potentiële klantenbereik vergroten. Uiteraard wil je wel dat jouw klanten van jou blijven. Door te partneren met een grote telecomprovider loopt de telecom vaak via hen en niet direct via jou. Hierdoor zouden klanten sneller naar hen kunnen overstappen, want de grote providers kunnen namelijk vaak hetzelfde aanbieden en hebben meer naamsbekendheid. Maar hoe kies je dan een goede partner? Wij raden een kleinere partij aan. Kleinere partijen hebben vaak een persoonlijkere aanpak en bij eventuele problemen is het gemakkelijker om contact met hen op te nemen. Wat hier de voordelen van zijn? We vertellen het je in dit blog.

De voordelen van cloud telefonie

Überhaupt telecom kunnen aanbieden is al mooi, maar je wilt je klanten natuurlijk het nieuwste kunnen bieden. De toekomst van telecom bevindt zich in cloud telefonie. Dit is simpel gezegd bellen via het internet. Dit gaat dus niet langer via de telefoonlijn en zorgt voor een betrouwbaardere verbinding en beter geluid. Microsoft Teams is een goede cloud telefonie tool met veel mogelijkheden, maar welke voordelen brengt dit met zich mee?

1. Cloud telefonie is altijd bereikbaar

Microsoft Teams zorgt er bijvoorbeeld voor dat gebruikers altijd en overal met hetzelfde (zakelijke) nummer bereikbaar zijn. Bijvoorbeeld op hun mobiele telefoon.

2. Cloud telefonie verhoogt de efficiëntie

Je kunt Microsoft Teams op allerlei handige manieren koppelen. Bijvoorbeeld door een gesprek automatisch door te schakelen naar een ander, wanneer een medewerker bezet is. Door simpele taken te automatiseren, kan er efficiënter en met meer focus gewerkt worden.

3. Cloud telefonie is schaalbaar

Teams geeft je de mogelijkheid om ten alle tijden gebruikers, functies en lijnen toe te voegen of te verwijderen. Zo beweegt het met je mee en heb je alle benodigde functies altijd tot je beschikking.

4. Cloud telefonie is laag in kosten

De abonnementskosten en (bel)tarieven van cloud telefonie liggen een stuk lager dan bij traditionele telefonie. Daarnaast wordt het onderhoud en de beveiliging van je verbinding geregeld door je provider. Hierdoor zijn je kosten ook voorspelbaarder.

5. Cloud telefonie is gebruiksvriendelijk

Omdat cloud telefonie via het internet loopt, hoef je geen nieuwe kabels te leggen of centrales te installeren. Het verloopt allemaal via het aanwezige netwerk en Teams is bovendien heel gemakkelijk te installeren.

Meer weten over wat cloud telefonie kan doen voor ondernemingen? Download onze productpaper ‘De 5 voordelen van cloud telefonie voor je onderneming’

Waar moet je op letten bij je keuze voor partner?

Bij het kiezen voor een goede telecom partner moet je op zoek gaan naar een provider die stabiele ondersteuning, betrouwbare service en schaalbaarheid biedt. Veel grote telecomaanbieders hebben de middelen, maar kiezen er vaak voor om een groot deel van hun activiteiten in grotere steden te centraliseren als financieel voordeel. Dit betekent dat je mogelijk niet de persoonlijke service krijgt die je nodig hebt, wat ook de betrouwbaarheid van de service kan beïnvloeden. Kleinere partijen kunnen daarentegen service op maat bieden die bij jou past.

Daarnaast moet de klantenservice een prioriteit zijn. Aarzel niet om potentiële partners te vragen om klantreferenties en naar waarom zij denken de best mogelijke service te bieden. Je telecomprovider moet je helpen groeien als bedrijf, niet je activiteiten vertragen. Helaas komen te veel bedrijven er te laat achter dat ze niet vanaf het begin de juiste vragen over betrouwbaarheid hebben gesteld, totdat ze een storing ervaren en het niet naar verwachting wordt opgelost. 

Je bedrijf is je levensonderhoud. Veel ondernemers kunnen het zich niet veroorloven om voor een langere periode of zelfs een uur zonder internet en telefoon te zitten. Dit kan je namelijk honderden of zelfs duizenden euro’s kosten. Het verschil in partner zit hem in het vermogen om storingen zo snel mogelijk te repareren, zonder dat dit al te veel impact heeft gehad op je bedrijfsvoering.

De voordelen van een persoonlijke telecom partij (zoals Hello)

Door te kiezen voor een kleinere persoonlijke partij, kun je blijven voldoen aan de veranderende behoeften van de klant en werken aan klantbehoud. Steeds meer klanten zullen namelijk een all-in-pakket verwachten van IT-diensten met telecom in één. 

De diensten van grote telecomproviders overlappen vaak met die van zelfstandige IT-leveranciers. Hierdoor kan er bij een samenwerking concurrentie ontstaan en bestaat de kans dat jouw klant overstapt naar een van die grote telecomproviders. Dat willen wij voorkomen. Hello is een toegankelijke Telecom partner en vormt geen bedreiging voor je business. Jouw klanten blijven van jou. We willen samenwerken, niet concurreren. 

Bovendien betaal je bij ons een vaste prijs per gebruiker. Geen gekke verborgen kosten. Wij bieden volledige transparantie. Zo weet jij altijd waar je aan toe bent.

Wat maakt Hello uniek?

Bij Hello hebben we kennis van Microsoft Teams, cloud- én traditionele telefonie. Vooral onze kennis van Teams maakt ons uniek. Grotere telecombedrijven hebben hier vaak geen of minder focus op, maar telefonie benaderen via Teams vereist wel speciale kennis. Bij Hello bundelen we onze telecom kennis met onze ervaring met Microsoft 365 en Teams, waardoor we goed kunnen bepalen welke oplossing(en) het best bij jouw aanbod pas(sen). 

Kies je voor Hello? Dan blijven alle licenties en consultancy afspraken van jou. Wij verzorgen voor jou de achterliggende telecomdiensten in combinatie met Teams. Daarnaast hebben we bij Hello ook veel kennis van User Adoption. Zo weten we ook hoe we (cloud) telefonie succesvol kunnen implementeren bij jouw klanten. Uniek is dat we bij Hello onze diensten als SaaS aanbieden (Software as a Service). Dit zorgt voor een flexibele oplossing die jouw klanten de mogelijkheid biedt om altijd eenvoudig op- en af kunnen schalen. 

Hello is jouw partner voor alles wat met Cloud Telefonie te maken heeft!

Let's say Hello!

Ben je benieuwd geraakt naar wat het toevoegen van cloud telefonie aan jouw aanbod kan doen voor je onderneming? We spreken graag een keer met je af. Je kan ons bellen via +32 14 94 65 16, mailen op [email protected] of laat een boodschap achter via ons contactformulier. Tot snel!