CT Paramedics

“Onze dienstverlening bestaat er onder andere uit om klanten zo snel en goed mogelijk telefonisch advies te geven. We krijgen per dag heel wat inkomende telefoons die met de nodige snelheid behandeld dienen te worden.”

CT Paramedics | Logo

"Een zicht op de beschikbaarheid van onze medewerkers is een zeer belangrijk onderdeel voor ons."

“We waren op zoek naar een manier om onze medewerkers zo efficiënt mogelijk te laten bellen met onze klanten.”

We schakelden recentelijk over van Skype naar Microsoft Teams”, zegt Lennert, ICT verantwoordelijke. “Hier was reeds een cloud telefonie oplossing aan gekoppeld, maar die integratie verliep niet zoals het zou moeten. We moesten gebruik maken van een API-koppeling die niet voldoende ontwikkeld was.

Vervolgens zijn we de markt op gegaan om een betrouwbare partner te zoeken die ons telefonie systeem mee verder kon ontwikkelen volgens onze noden.

"Met Hello hebben we een partner gevonden die zowel kennis heeft van Microsoft Teams als telefonie en hier ook 1 gebundelde aanpak in kan bieden. Voor een vast bedrag per maand, inclusief nationale gesprekken, hebben we een volledige cloud telefonie oplossing met Teams."

“Door het gebruik van de externe telefonie-oplossing, konden bepaalde belfunctionaliteiten van Teams onvoldoende benut worden. Een belangrijke functionaliteit voor ons is de presence of beschikbaarheidsinformatie van medewerkers.

Door nu gebruik te maken van de Microsoft Team Phone system functionaliteiten om te bellen, krijgen we wel een up-to-date beeld van de beschikbaarheid van onze medewerkers. De callflow en wachtrijen zijn hier op afgestemd, zodat de medewerkers die beschikbaar zijn eerst gebeld worden.

Er wordt ook rekening gehouden met bv hoe lang iemand in totaliteit al gebeld heeft, zodat de gesprekken logisch en eerlijk verdeeld worden.”

We zitten ook met een permanentie

“Hiervoor moet er na de werkuren iemand beschikbaar zijn die dringende gesprekken kan beantwoorden. De medewerker met permanentie, wisselt uiteraard regelmatig. Men kan dit zelf regelen en plannen met elkaar.

“We wilden niet in de administrator setting de flow telkens aanpassen en het juiste nummer aan de medewerker met permanentie koppelen. Hiervoor gebruiken we nu Microsoft Shifts in Teams. In Shifts wordt de permanentie planning opgemaakt door het team zelf. Door een integratie met Teams Phone System wordt de medewerker met permanentie automatisch doorgeschakeld op basis van de planning in Shifts, zeer handig dus!”

“Onze deurbel is ook gekoppeld aan de Teams oplossing via VOIP. Hierdoor hoeft er niet langer één persoon aan het onthaal te zitten, die vroeger enkel via haar PC de deurbel kon bedienen. Zo kan onze office coach ook flexibel werken van thuis uit of kantoor.”

“Buiten het feit dat we kunnen bellen met Teams met onze klanten, maken we uiteraard ook gebruik van de andere features binnen Teams: chatten, vergaderen, samenwerken. Op deze manier geven we onze organisatie een centrale tool voor alle communicatie. 1 platform om te beheren, 1 manier van werken.”

Wie is CT Paramedics?

CT Paramedics is een onderneming die praktijken van zelfstandig thuisverpleegkundigen helpt te groeien. Hierbij focussen we ons op de eigenheid van onze klanten, zodat die behouden kan blijven. We ondersteunen ze met diensten zoals software, opleidingen, tarificatie, advies, enz.

"Buiten het feit dat we kunnen bellen met Teams met onze klanten, maken we uiteraard ook gebruik van de andere features binnen Teams: chatten, vergaderen, samenwerken. Op deze manier geven we onze organisatie een centrale tool voor alle communicatie. 1 platform om te beheren, 1 manier van werken."
CT Paramedics | Lennert
Lennert Geyselings
It- en projectcoördinator

Met Shift in Teams maak je eenvoudig de planning van je team op. 

M365 Teams
M365 Teams Shift

Klaar om écht het verschil te maken?

Maak kennis met onze aanpak… Laat ons vandaag nog van start gaan!