CallGenius: slimme manier om telefoonnummers in Teams te beheren

Ben jij op zoek naar een slimme, lees eenvoudige manier, om alle telefoonnummers binnen jouw Teams-omgeving te beheren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. De praktijk leert ons dat het een huzarenstuk is voor IT-admins om heel het telefoniebeheer binnen een organisatie succesvol te beheren. Vaak zien we dat hiermee veel manueel werk gepaard gaat, denk hierbij aan Excel-sheets gevuld met honderden telefoonnummers met daarbij de bijhorende specificaties zoals regio, afdeling, gebruiker,… Niet onlogisch dat het een hele opdracht is om hieruit de gewenste informatie te destilleren.

Bespaar kostbare tijd & energie

Als je binnen je organisatie belt via de cloud met Microsoft Teams, dan is het roeien met de riemen die beschikbaar zijn binnen Microsoft 365 qua nummerbeheer binnen Teams. Tot op heden is het onmogelijk om in één oogopslag te zien welke telefoonnummers in gebruik zijn, aan welke gebruikers de nummers gekoppeld zijn, laat staan of je nummerblokken bijna volzet zijn.

IT-beheerders die honderden nummers, nummers van diverse vestigingen, of gewoonweg nummers van verschillende dochterorganisatie moeten beheren, zitten vaak met hun handen in de haren. Reden? Het beheer gebeurt volledig manueel in Excel, dit in combinatie met de inzichten die ze verkrijgen vanuit de Teams admin center en Microsoft 365 zelf wat betreft de lopende licenties. Groeperen per regio, vestiging of land is ondenkbaar, laat staan het gebruik van je telefoonnummers 100% correct monitoren.

Om dit probleem te verhelpen, hebben wij al onze kennis én knowhow in onze tool CallGenius gestoken. Door deze tool te koppelen aan jouw Microsoft 365 tenant (of Microsoft 365 tenants), kan je super eenvoudig alle telefoonnummers binnen je Teams-omgeving beheren. Door de auto sync met jouw tenant heb je steeds realtime data bij de hand. Gooi met CallGenius al het manuele werk overboord, zeg vaarwel tegen alle complexiteit én omarm de tijd die vrijkomt! Gebruik het om je in te zetten voor projecten die een toegevoegde waarde zijn voor de organisatie.

CallGenius: een goudmijn aan informatie

Logo CallGenius | Hello.beDoor je pijlen te richten op CallGenius én het te gebruiken, zal je merken dat je een zee van informatie binnen handbereik hebt. Het is aan jou, als IT-admin, om de tool volledig naar je hand te zetten. CallGenius biedt IT-beheerders tal van voordelen, namelijk:

  •  Bewaar het overzicht: dankzij CallGenius zie je in één oog opslag alle telefoonnummers (toegewezen & niet-toegewezen), gebruikers én nummerblokken binnen je Teams-omgeving.
  • Groeperen & filteren is mogelijk. Met behulp van al dan niet gepersonaliseerde tags kan je super efficiënt filteren. Zo kan je views creëren van alle toegewezen, niet-toegewezen nummers en zelfs groeperen per afdeling, vestiging, regio of land.
  • Multi-tenants beheer: het is mogelijk om meerdere Microsoft 365 tenants te koppelen aan CallGenius, zo heb je meerdere tenants ter beschikking binnen één interface.
  • Realtime inzichten: CallGenius synchroniseert automatische alle gegevens uit je Microsoft365 omgeving, zo zit je nooit te kijken naar verouderde data. Alles is up-to-date én dat zonder dat jij hiervoor actie moet ondernemen!
  • Gebruiksgemak: de interface is zeer gebruiksvriendelijk én de tool is compatibel met Microsoft Teams Calling Plans, Operator Connect en Direct Routing.

Door CallGenius te gebruiken voor het beheer van je telefoonnummers in MS Teams, heb je al een volwaardige bron van informatie. Combineer het met je Teams admin center en Microsoft 365 voor je licentiebeheer, dan heb je een goudmijn aan informatie.

Benieuwd? Vraag snel je gratis trial aan & ga net zoals Democo Group, Coeck, gemeente Erpe-Mere, Hyundai, GeoDynamics en tal van andere organisaties aan de slag met CallGenius!